| Alfur I.V Config List – ver. 1.0.0 | |||||
| Settings for player | |||||
| DefaultSystemSettings.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [SystemSettings] | StaticDecals | true | 静的Decal(弾痕)の使用 Allow static decals |
||
| DynamicDecals | true | 動的Decal(弾痕)の使用 Allow dynamic decals |
|||
| UnbatchedDecals | true | 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用 Allow other decals |
|||
| DecalCullDistanceScale | 1.0 | Decal(弾痕)省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling decals |
|||
| DynamicShadows | true | 動的ライトの使用 Allow dynamic shadows |
|||
| LightEnvironmentShadows | true | 動的ライトが影を落とすかどうか Whether to allow dynamic light environments to cast shadows |
|||
| MotionBlur | true | モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用 Allow motion blur |
|||
| DepthOfField | true | DOF(遠距離のぼかし処理)の許可 Allow depth of field (Blur by distance) |
|||
| AmbientOcclusion | true | アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用 Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light) |
|||
| Bloom | true | ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用 Allow bloom effect |
|||
| bAllowLightShafts | true | ライトシャフト(光の筋)効果の使用 Allow light shafts effects |
|||
| Distortion | true | ディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow distortion effect |
|||
| DropParticleDistortion | false | パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow dropping distortion on particles |
|||
| LensFlares | true | レンズフレア効果の使用 Allow rendering of LensFlares |
|||
| AllowRadialBlur | true | ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用 Allow radial blur effects to render |
|||
| bAllowSeparateTranslucency | false | SeparateTranslucency(透過処理)の使用 Allow SeparateTranslucency effect |
|||
| bAllowPostprocessMLAA | false | ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用 Allow anti-aliasing effect on post process |
|||
| bAllowHighQualityMaterials | true | 高解像度マテリアルの使用 Allow using high quality material |
|||
| SkeletalMeshLODBias | 0 | 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0) LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0) |
|||
| DetailMode | 2 | 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2) Current detail mode. (Quality min:0, max:2) |
|||
| MaxDrawDistanceScale | 1 | 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling objects |
|||
| MaxAnisotropy | 4 | テクスチャマッピングの緻密さ最大値 Maximum level of anisotropy used |
|||
| MaxShadowResolution | 1024 | 影の描画対象とする距離 Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths |
|||
| MaxWholeSceneDominantShadowResolution | 1280 | ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離 Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths |
|||
| ResX | 1280 | 画面のX(横軸)解像度 Screen X resolution |
|||
| ResY | 720 | 画面のY(縦軸)解像度 Screen Y resolution |
|||
| ScreenPercentage | 100 | スクリーンの表示倍率 Percentage of screen main view should take up |
|||
| ShadowTexelsPerPixel | 1.3 | 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画) The ratio of subject pixels to shadow texels |
|||
| bAllowWholeSceneDominantShadows | true | ドミナントシャドウの使用 Allow using WholeSceneDominantShadows |
|||
| bUseConservativeShadowBounds | false | 旧式のシャドウの使用 Allow using ConservativeShadowBounds |
|||
| bAllowFracturedDamage | true | フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか Allow fractured meshes to take damage |
|||
| FractureCullDistanceScale | 1 | フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率 Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged |
|||
| MobileGlobalGammaCorrection | false | (未使用) (Not using) |
|||
| MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride | true | (未使用) (Not using) |
|||
| TEXTUREGROUP_* | 各テクスチャグループの詳細設定 Settings of TEXTUREGROUP MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定 MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。 point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定 NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数 MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize. MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize. LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize. MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU. point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle. NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out. |
||||
| [SystemSettingsBucket1] – [SystemSettingsBucket5] |
システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。 Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings]. |
||||
| DefaultGame.ini | |||||
| [MyGame.MyGamePlayerController] | Setting_VolMasterInfo | 100 | (未使用) (Not in use) |
||
| bAllowSkirtSimulation | true | スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに) Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false) |
|||
| [UTGame.UTPlayerController] | OnFootDefaultFOV | 90 | プレイヤーFOV(最小:40、最大:120) Player's FOV(Min:40, Max:120) |
||
| Settings for server | |||||
| DefaultEngine.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [URL] | Port | 7777 | Port番号 Port number |
||
| PeerPort | 7778 | PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること PererPort number. Must be set +1 of Port number. |
|||
| [Engine.Engine] | Language | INT JPN |
言語 Language INT:English JPN:Japanese |
||
| DefaultGame.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMInfo] | GoalScore | 12000 | マッチ終了スコア Match end score |
||
| TimeLimit | 8 | タイムリミット(分) Time limit (min.) |
|||
| StartCountDownSec | 14 | マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒) Count down time until start match (sec.) |
|||
| bAllowFreePlayerJoin | true | フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか Allow free player (with no serial player) join |
|||
| +ServerForbiddenWeapon | 使用禁止武器(その武器でキルしたらKick) Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon) |
||||
| bAllowBot | true | Botの使用 Use bots |
|||
| bJoinAsSpectator | true | 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ) Join as spectator.(Only listen server) |
|||
| bTeamBalancerAllowClanNoChange | true | チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す Team Balancer : Players who have clans are ignored |
|||
| bTeamBalancerAllowChangeByScore | true | チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える) falseの場合、両チームの人数だけを調整する Team Balancer : Exchange low K/D rate player. If false, only balance team player number. |
|||
| TeamBalancerChangeByScoreRate | 2.0 | bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率 The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore. |
|||
| AutoTeamBalancerIntervalMin | 0 | チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution. |
|||
| AutoTeamBalancerMaxExecuteCount | 0 | チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。 The execute count of team balancer. |
|||
| FriendlyFireMultipleRate | 0 | Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。 Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage. |
|||
| FriendlyFireKickCount | 5 | Friendly FireでKickする回数 Kick player by friendly fire kill count. |
|||
| FriendlyFireKickBanCount | 5 | Friendly FireでBanするKick回数 Ban player by friendly fire kick count. |
|||
| bIgnoreScoringJoinedFromEndGame | true | タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない Not to send player's score to the master server joining at the last moment. |
|||
| EndGameIgnoreSec | 60 | 「タイムリミット間近」の時間(秒) The time of “the last moment”. (sec.) |
|||
| ListenModeAdminPassword | AdminPassrowd | ||||
| bUseCheckDigit | true | 不正ログインの防止 Prevent cheat login |
|||
| HighPingKickThreshold | 0 | HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない Auto kick of high ping player. 0 is no kick. |
|||
| MaxNumBots | 64 | Botの最大数(最大64) Max bots num |
|||
| bAllowBotSkillBalancer | true | スコア差によるBotの強さの調整 Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game) |
|||
| ReservedBotNum | 0 | 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数 Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num) |
|||
| RandomRespawnStrength | 0.5 | ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random)) |
|||
| MyGameMapCycleIndex | -1 | DedicatedServerの場合、0に設定すること When dedicated server, set 0. |
|||
| DedicatedServerIP | DedicatedServerの場合、IPを入力する When dedicated server, input server ip. |
||||
| DedicatedServerLocation | 3 | DedicatedServerの場合、Locationを入力する When dedicated server, input server location. The number of DedicatedServerLocation ... 1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF |
|||
| DedicatedServerServerName | Alfur Test Server | DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font> When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font> |
|||
| DedicatedServerJoinPasswd | DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する When dedicated server, input join password (if needed). |
||||
| bDedicatedServerRankServer | true | DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する When dedicated rank server, set true. |
|||
| bDedicatedServerFreePlayerJoin | true | DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する When dedicated free player joinable server, set true. |
|||
| MyGameMapCycles | ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town") |
マップサイクル Map Cycles GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM" MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon" MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon" |
|||
| ConsoleAutoMessageType | CAM_OnPlayerLogin | チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法 Server auto message. CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示 CAM_Interval : 一定時間間隔で表示 CAM_None : 表示しない CAM_OnPlayerLogin : Show at player's login CAM_Interval : Show at regular intervals CAM_None : Don't show |
|||
| ConsoleAutoChatMessageInterval | 180 | 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒) Server auto message interval.(sec.) |
|||
| ;+ConsoleAutoChatMessage | Welcome to this server. This server rule: (No restriction) <font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font> Let's enjoy this game. |
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。 Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”). |
|||
| BannedNIDs | BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい) Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini) |
||||
| [MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] | bLocalPlay | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
||
| bPrivateServer | false | プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない) Private server |
|||
| bRankServer | true | ランクサーバ(経験値が溜まる) Rank server |
|||
| RespawnTime | 3.0 | リスポーンまでの待機時間 Respawn time |
|||
| bHardCore | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bSportsMode | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bAllowSkill | true | スキルの使用を許可する Allow using skill |
|||
| bAllowMinimap | true | ミニマップの使用を許可する Show minimap |
|||
| bShowKillCam | true | キルカメラを表示する Show kill cam |
|||
| bShowKillCamWeaponSet | true | キルカメラ表示時に、スキルを表示する Show skills when kill cam |
|||
| bAllowGrenade | true | グレネードの使用 Allow grenade |
|||
| bGiveRandomWeapon | false | ランダム武器モード Random weapon mode |
|||
| bAllowItemHold | true | アイテムホールドの使用 Allow item hold |
|||
| bAllowKillStreak | true | キルストリークの使用 Allow kill streak |
|||
| bAllowDeathStreak | true | デスストリークの使用 Allow death streak |
|||
| bAllowEditWeaponSetEditInMatch | true | マッチ中に武器セットの変更を許可するか Allow editing weapon set in match |
|||
| bAllowCallAdmin | false | (現在設定不可) (Now disable to set this item) |
|||
| bAllowQuickMessage | true | クイックメッセージの使用 Allow quick message |
|||
| RestrictChangeTeamCountByPlayer | true | プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する Restrict changing team by player only at once |
|||
| DisableChangeTeamEndGameSec | 60 | ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒) The time of disable change team from the time limit |
|||
| IdleKickTime | 300 | 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない Kick idler time.(sec.) |
|||
| bRandomCharBalancer | true | (未使用) (Not in use) |
|||
| [MyGameM.MyGameMPlayerController] | LocalPlayerName | Player | (未使用) (Not in use) |
||
| LocalClanName | (未使用) (Not in use) |
||||
| [Engine.GameInfo] | MaxPlayers | 18 | 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.) |
||
| MaxIdleTime | 0 | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| GameDifficulty | 4.0 | Botの強さ(最小1、最大5) Bot strength (min:1, max:5) |
|||
| [UTGame.UTGame] | RestartWait | 50 | マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒) Count down time from match end until the map transition (sec.) |
||
| DefaultUser.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMGFxHUD] | bHideAllHUD | false | (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用 Hide HUD |
||
| [MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] | Cnf_Input_IP | 192.168.0.1 | (未使用) (Not in use) |
||
| Weapon Name List | |||||
| Normal | With Suppressor | ||||
| Sixteen(FA) | Sixteen(FA)_Spr | ||||
| Sixteen | Sixteen_Spr | ||||
| GUR-36C | GUR-36C_Spr | ||||
| AR-47 | AR-47_Spr | ||||
| AR-47(SA) | AR-47(SA)_Spr | ||||
| Berry | Berry_Spr | ||||
| Dark40 | Dark40_Spr | ||||
| GUR-36C(Customed) | GUR-36C(Customed)_Spr | ||||
| WVC10 | WVC10_Spr | ||||
| HK5 | HK5_Spr | ||||
| HK5(Customed) | HK5(Customed)_Spr | ||||
| POISON | POISON_Spr | ||||
| MIZI | MIZI_Spr | ||||
| YEC-9 | YEC-9_Spr | ||||
| Tigunov | Tigunov_Spr | ||||
| Tigunov-2 | Tigunov-2_Spr | ||||
| Arc96 | Arc96_Spr | ||||
| SR-Sixteen | SR-Sixteen_Spr | ||||
| R40V3 | R40V3_Spr | ||||
| FMT | FMT_Spr | ||||
| Re:870 | Re:870_Spr | ||||
| Gehenna | Gehenna_Spr | ||||
| SG0 | SG0_Spr | ||||
| RU23 | RU23_Spr | ||||
| RU23(ExBul) | RU23(ExBul)_Spr | ||||
| NAT2000 | NAT2000_Spr | ||||
| NAT2000(Customed) | NAT2000(Customed)_Spr | ||||
| 44th | 44th_Spr | ||||
| 44th(Customed) | 44th(Customed)_Spr | ||||
| MINIMUM | MINIMUM_Spr | ||||
| W9 | W9_Spr | ||||
| VSP | VSP_Spr | ||||
| B08 | B08_Spr | ||||
| MIST-94 | MIST-94_Spr | ||||
| Revolution | Revolution_Spr | ||||
| Glick | Glick_Spr | ||||
| Alfur I.V Config List – Beta version(ver. 0.9.2) | |||||
| Settings for player | |||||
| DefaultSystemSettings.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [SystemSettings] | StaticDecals | true | 静的Decal(弾痕)の使用 Allow static decals |
||
| DynamicDecals | true | 動的Decal(弾痕)の使用 Allow dynamic decals |
|||
| UnbatchedDecals | true | 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用 Allow other decals |
|||
| DecalCullDistanceScale | 1.0 | Decal(弾痕)省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling decals |
|||
| DynamicShadows | true | 動的ライトの使用 Allow dynamic shadows |
|||
| LightEnvironmentShadows | true | 動的ライトが影を落とすかどうか Whether to allow dynamic light environments to cast shadows |
|||
| MotionBlur | true | モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用 Allow motion blur |
|||
| DepthOfField | true | DOF(遠距離のぼかし処理)の許可 Allow depth of field (Blur by distance) |
|||
| AmbientOcclusion | true | アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用 Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light) |
|||
| Bloom | true | ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用 Allow bloom effect |
|||
| bAllowLightShafts | true | ライトシャフト(光の筋)効果の使用 Allow light shafts effects |
|||
| Distortion | true | ディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow distortion effect |
|||
| DropParticleDistortion | false | パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow dropping distortion on particles |
|||
| LensFlares | true | レンズフレア効果の使用 Allow rendering of LensFlares |
|||
| AllowRadialBlur | true | ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用 Allow radial blur effects to render |
|||
| bAllowSeparateTranslucency | false | SeparateTranslucency(透過処理)の使用 Allow SeparateTranslucency effect |
|||
| bAllowPostprocessMLAA | false | ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用 Allow anti-aliasing effect on post process |
|||
| bAllowHighQualityMaterials | true | 高解像度マテリアルの使用 Allow using high quality material |
|||
| SkeletalMeshLODBias | 0 | 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0) LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0) |
|||
| DetailMode | 2 | 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2) Current detail mode. (Quality min:0, max:2) |
|||
| MaxDrawDistanceScale | 1 | 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling objects |
|||
| MaxAnisotropy | 4 | テクスチャマッピングの緻密さ最大値 Maximum level of anisotropy used |
|||
| MaxShadowResolution | 1024 | 影の描画対象とする距離 Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths |
|||
| MaxWholeSceneDominantShadowResolution | 1280 | ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離 Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths |
|||
| ResX | 1280 | 画面のX(横軸)解像度 Screen X resolution |
|||
| ResY | 720 | 画面のY(縦軸)解像度 Screen Y resolution |
|||
| ScreenPercentage | 100 | スクリーンの表示倍率 Percentage of screen main view should take up |
|||
| ShadowTexelsPerPixel | 1.3 | 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画) The ratio of subject pixels to shadow texels |
|||
| bAllowWholeSceneDominantShadows | true | ドミナントシャドウの使用 Allow using WholeSceneDominantShadows |
|||
| bUseConservativeShadowBounds | false | 旧式のシャドウの使用 Allow using ConservativeShadowBounds |
|||
| bAllowFracturedDamage | true | フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか Allow fractured meshes to take damage |
|||
| FractureCullDistanceScale | 1 | フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率 Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged |
|||
| MobileGlobalGammaCorrection | false | (未使用) (Not using) |
|||
| MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride | true | (未使用) (Not using) |
|||
| TEXTUREGROUP_* | 各テクスチャグループの詳細設定 Settings of TEXTUREGROUP MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定 MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。 point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定 NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数 MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize. MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize. LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize. MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU. point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle. NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out. |
||||
| [SystemSettingsBucket1] – [SystemSettingsBucket5] |
システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。 Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings]. |
||||
| DefaultGame.ini | |||||
| [MyGame.MyGamePlayerController] | Setting_VolMasterInfo | 100 | (未使用) (Not in use) |
||
| bAllowSkirtSimulation | true | スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに) Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false) |
|||
| [UTGame.UTPlayerController] | OnFootDefaultFOV | 90 | プレイヤーFOV(最小:40、最大:120) Player's FOV(Min:40, Max:120) |
||
| Settings for server | |||||
| DefaultEngine.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [URL] | Port | 7777 | Port番号 Port number |
||
| PeerPort | 7778 | PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること PererPort number. Must be set +1 of Port number. |
|||
| [Engine.Engine] | Language | INT JPN |
言語 Language INT:English JPN:Japanese |
||
| DefaultGame.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMInfo] | GoalScore | 8000 | マッチ終了スコア Match end score |
||
| TimeLimit | 8 | タイムリミット(分) Time limit (min.) |
|||
| StartCountDownSec | 14 | マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒) Count down time until start match (sec.) |
|||
| bAllowFreePlayerJoin | true | フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか Allow free player (with no serial player) join |
|||
| +ServerForbiddenWeapon | 使用禁止武器(その武器でキルしたらKick) Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon) |
||||
| bAllowBot | true | Botの使用 Use bots |
|||
| bJoinAsSpectator | true | 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ) Join as spectator.(Only listen server) |
|||
| bTeamBalancerAllowClanNoChange | true | チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す Team Balancer : Players who have clans are ignored |
|||
| bTeamBalancerAllowChangeByScore | true | チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える) falseの場合、両チームの人数だけを調整する Team Balancer : Exchange low K/D rate player. If false, only balance team player number. |
|||
| TeamBalancerChangeByScoreRate | 2.0 | bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率 The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore. |
|||
| AutoTeamBalancerIntervalMin | 0 | チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution. |
|||
| AutoTeamBalancerMaxExecuteCount | 0 | チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。 The execute count of team balancer. |
|||
| FriendlyFireMultipleRate | 0 | Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。 Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage. |
|||
| FriendlyFireKickCount | 5 | Friendly FireでKickする回数 Kick player by friendly fire kill count. |
|||
| FriendlyFireKickBanCount | 5 | Friendly FireでBanするKick回数 Ban player by friendly fire kick count. |
|||
| bIgnoreScoringJoinedFromEndGame | true | タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない Not to send player's score to the master server joining at the last moment. |
|||
| EndGameIgnoreSec | 60 | 「タイムリミット間近」の時間(秒) The time of “the last moment”. (sec.) |
|||
| ListenModeAdminPassword | AdminPassrowd | ||||
| bUseCheckDigit | true | 不正ログインの防止 Prevent cheat login |
|||
| HighPingKickThreshold | 0 | HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない Auto kick of high ping player. 0 is no kick. |
|||
| MaxNumBots | 64 | Botの最大数(最大64) Max bots num |
|||
| bAllowBotSkillBalancer | true | スコア差によるBotの強さの調整 Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game) |
|||
| ReservedBotNum | 0 | 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数 Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num) |
|||
| RandomRespawnStrength | 0.5 | ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random)) |
|||
| MyGameMapCycleIndex | -1 | DedicatedServerの場合、0に設定すること When dedicated server, set 0. |
|||
| DedicatedServerIP | DedicatedServerの場合、IPを入力する When dedicated server, input server ip. |
||||
| DedicatedServerLocation | 3 | DedicatedServerの場合、Locationを入力する When dedicated server, input server location. The number of DedicatedServerLocation ... 1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF |
|||
| DedicatedServerServerName | Alfur Test Server | DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font> When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font> |
|||
| DedicatedServerJoinPasswd | DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する When dedicated server, input join password (if needed). |
||||
| bDedicatedServerRankServer | true | DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する When dedicated rank server, set true. |
|||
| bDedicatedServerFreePlayerJoin | true | DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する When dedicated free player joinable server, set true. |
|||
| MyGameMapCycles | ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town") |
マップサイクル Map Cycles GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM" MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon" MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon" |
|||
| ConsoleAutoMessageType | CAM_OnPlayerLogin | チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法 Server auto message. CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示 CAM_Interval : 一定時間間隔で表示 CAM_None : 表示しない CAM_OnPlayerLogin : Show at player's login CAM_Interval : Show at regular intervals CAM_None : Don't show |
|||
| ConsoleAutoChatMessageInterval | 180 | 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒) Server auto message interval.(sec.) |
|||
| ;+ConsoleAutoChatMessage | Welcome to this server. This server rule: (No restriction) <font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font> Let's enjoy this game. |
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。 Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”). |
|||
| BannedNIDs | BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい) Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini) |
||||
| [MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] | bLocalPlay | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
||
| bPrivateServer | false | プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない) Private server |
|||
| bRankServer | true | ランクサーバ(経験値が溜まる) Rank server |
|||
| RespawnTime | 5.0 | リスポーンまでの待機時間 Respawn time |
|||
| bHardCore | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bSportsMode | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bAllowSkill | true | スキルの使用を許可する Allow using skill |
|||
| bAllowMinimap | true | ミニマップの使用を許可する Show minimap |
|||
| bShowKillCam | true | キルカメラを表示する Show kill cam |
|||
| bShowKillCamWeaponSet | true | キルカメラ表示時に、スキルを表示する Show skills when kill cam |
|||
| bAllowGrenade | true | グレネードの使用 Allow grenade |
|||
| bGiveRandomWeapon | false | ランダム武器モード Random weapon mode |
|||
| bAllowItemHold | true | アイテムホールドの使用 Allow item hold |
|||
| bAllowKillStreak | true | キルストリークの使用 Allow kill streak |
|||
| bAllowDeathStreak | true | デスストリークの使用 Allow death streak |
|||
| bAllowEditWeaponSetEditInMatch | true | マッチ中に武器セットの変更を許可するか Allow editing weapon set in match |
|||
| bAllowCallAdmin | false | (現在設定不可) (Now disable to set this item) |
|||
| bAllowQuickMessage | true | クイックメッセージの使用 Allow quick message |
|||
| RestrictChangeTeamCountByPlayer | true | プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する Restrict changing team by player only at once |
|||
| DisableChangeTeamEndGameSec | 60 | ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒) The time of disable change team from the time limit |
|||
| IdleKickTime | 300 | 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない Kick idler time.(sec.) |
|||
| bRandomCharBalancer | true | (未使用) (Not in use) |
|||
| [MyGameM.MyGameMPlayerController] | LocalPlayerName | Player | (未使用) (Not in use) |
||
| LocalClanName | (未使用) (Not in use) |
||||
| [Engine.GameInfo] | MaxPlayers | 18 | 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.) |
||
| MaxIdleTime | 0 | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| GameDifficulty | 3.0 | Botの強さ(最小1、最大5) Bot strength (min:1, max:5) |
|||
| [UTGame.UTGame] | RestartWait | 60 | マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒) Count down time from match end until the map transition (sec.) |
||
| DefaultUser.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMGFxHUD] | bHideAllHUD | false | (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用 Hide HUD |
||
| [MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] | Cnf_Input_IP | 192.168.0.1 | (未使用) (Not in use) |
||
| Weapon Name List | |||||
| Normal | With Suppressor | ||||
| Sixteen(FA) | Sixteen(FA)_Spr | ||||
| Sixteen | Sixteen_Spr | ||||
| GUR-36C | GUR-36C_Spr | ||||
| AR-47 | AR-47_Spr | ||||
| AR-47(SA) | AR-47(SA)_Spr | ||||
| Berry | Berry_Spr | ||||
| Dark40 | Dark40_Spr | ||||
| GUR-36C(Customed) | GUR-36C(Customed)_Spr | ||||
| WVC10 | WVC10_Spr | ||||
| HK5 | HK5_Spr | ||||
| HK5(Customed) | HK5(Customed)_Spr | ||||
| POISON | POISON_Spr | ||||
| MIZI | MIZI_Spr | ||||
| YEC-9 | YEC-9_Spr | ||||
| Tigunov | Tigunov_Spr | ||||
| Tigunov-2 | Tigunov-2_Spr | ||||
| Arc96 | Arc96_Spr | ||||
| SR-Sixteen | SR-Sixteen_Spr | ||||
| R40V3 | R40V3_Spr | ||||
| FMT | FMT_Spr | ||||
| Re:870 | Re:870_Spr | ||||
| Gehenna | Gehenna_Spr | ||||
| SG0 | SG0_Spr | ||||
| RU23 | RU23_Spr | ||||
| RU23(ExBul) | RU23(ExBul)_Spr | ||||
| NAT2000 | NAT2000_Spr | ||||
| NAT2000(Customed) | NAT2000(Customed)_Spr | ||||
| 44th | 44th_Spr | ||||
| 44th(Customed) | 44th(Customed)_Spr | ||||
| MINIMUM | MINIMUM_Spr | ||||
| W9 | W9_Spr | ||||
| VSP | VSP_Spr | ||||
| B08 | B08_Spr | ||||
| MIST-94 | MIST-94_Spr | ||||
| Revolution | Revolution_Spr | ||||
| Glick | Glick_Spr | ||||
| Alfur I.V Config List – Beta version(ver. 0.9.0) | |||||
| Settings for player | |||||
| DefaultSystemSettings.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [SystemSettings] | StaticDecals | true | 静的Decal(弾痕)の使用 Allow static decals |
||
| DynamicDecals | true | 動的Decal(弾痕)の使用 Allow dynamic decals |
|||
| UnbatchedDecals | true | 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用 Allow other decals |
|||
| DecalCullDistanceScale | 1.0 | Decal(弾痕)省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling decals |
|||
| DynamicShadows | true | 動的ライトの使用 Allow dynamic shadows |
|||
| LightEnvironmentShadows | true | 動的ライトが影を落とすかどうか Whether to allow dynamic light environments to cast shadows |
|||
| MotionBlur | true | モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用 Allow motion blur |
|||
| DepthOfField | true | DOF(遠距離のぼかし処理)の許可 Allow depth of field (Blur by distance) |
|||
| AmbientOcclusion | true | アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用 Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light) |
|||
| Bloom | true | ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用 Allow bloom effect |
|||
| bAllowLightShafts | true | ライトシャフト(光の筋)効果の使用 Allow light shafts effects |
|||
| Distortion | true | ディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow distortion effect |
|||
| DropParticleDistortion | false | パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用 Allow dropping distortion on particles |
|||
| LensFlares | true | レンズフレア効果の使用 Allow rendering of LensFlares |
|||
| AllowRadialBlur | true | ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用 Allow radial blur effects to render |
|||
| bAllowSeparateTranslucency | false | SeparateTranslucency(透過処理)の使用 Allow SeparateTranslucency effect |
|||
| bAllowPostprocessMLAA | false | ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用 Allow anti-aliasing effect on post process |
|||
| bAllowHighQualityMaterials | true | 高解像度マテリアルの使用 Allow using high quality material |
|||
| SkeletalMeshLODBias | 0 | 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0) LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0) |
|||
| DetailMode | 2 | 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2) Current detail mode. (Quality min:0, max:2) |
|||
| MaxDrawDistanceScale | 1 | 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率 Scale factor for distance culling objects |
|||
| MaxAnisotropy | 4 | テクスチャマッピングの緻密さ最大値 Maximum level of anisotropy used |
|||
| MaxShadowResolution | 1024 | 影の描画対象とする距離 Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths |
|||
| MaxWholeSceneDominantShadowResolution | 1280 | ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離 Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths |
|||
| ResX | 1280 | 画面のX(横軸)解像度 Screen X resolution |
|||
| ResY | 720 | 画面のY(縦軸)解像度 Screen Y resolution |
|||
| ScreenPercentage | 100 | スクリーンの表示倍率 Percentage of screen main view should take up |
|||
| ShadowTexelsPerPixel | 1.3 | 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画) The ratio of subject pixels to shadow texels |
|||
| bAllowWholeSceneDominantShadows | true | ドミナントシャドウの使用 Allow using WholeSceneDominantShadows |
|||
| bUseConservativeShadowBounds | false | 旧式のシャドウの使用 Allow using ConservativeShadowBounds |
|||
| bAllowFracturedDamage | true | フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか Allow fractured meshes to take damage |
|||
| FractureCullDistanceScale | 1 | フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率 Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged |
|||
| MobileGlobalGammaCorrection | false | (未使用) (Not using) |
|||
| MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride | true | (未使用) (Not using) |
|||
| TEXTUREGROUP_* | 各テクスチャグループの詳細設定 Settings of TEXTUREGROUP MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定 LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定 MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。 point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定 NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数 MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize. MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize. LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize. MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU. point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle. NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out. |
||||
| [SystemSettingsBucket1] – [SystemSettingsBucket5] |
システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。 Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings]. |
||||
| DefaultGame.ini | |||||
| [MyGame.MyGamePlayerController] | Setting_VolMasterInfo | 100 | (未使用) (Not in use) |
||
| bAllowSkirtSimulation | true | スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに) Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false) |
|||
| [UTGame.UTPlayerController] | OnFootDefaultFOV | 90 | プレイヤーFOV(最小:40、最大:120) Player's FOV(Min:40, Max:120) |
||
| Settings for server | |||||
| DefaultEngine.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [URL] | Port | 7777 | Port番号 Port number |
||
| PeerPort | 7778 | PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること PererPort number. Must be set +1 of Port number. |
|||
| [Engine.Engine] | Language | INT JPN |
言語 Language INT:English JPN:Japanese |
||
| DefaultGame.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMInfo] | GoalScore | 15000 | マッチ終了スコア Match end score |
||
| TimeLimit | 10 | タイムリミット(分) Time limit (min.) |
|||
| StartCountDownSec | 14 | マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒) Count down time until start match (sec.) |
|||
| bAllowFreePlayerJoin | true | フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか Allow free player (with no serial player) join |
|||
| +ServerForbiddenWeapon | 使用禁止武器(その武器でキルしたらKick) Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon) |
||||
| bAllowBot | true | Botの使用 Use bots |
|||
| bJoinAsSpectator | true | 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ) Join as spectator.(Only listen server) |
|||
| bTeamBalancerAllowClanNoChange | true | チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す Team Balancer : Players who have clans are ignored |
|||
| bTeamBalancerAllowChangeByScore | true | チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える) falseの場合、両チームの人数だけを調整する Team Balancer : Exchange low K/D rate player. If false, only balance team player number. |
|||
| TeamBalancerChangeByScoreRate | 2.0 | bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率 The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore. |
|||
| AutoTeamBalancerIntervalMin | 0 | チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution. |
|||
| AutoTeamBalancerMaxExecuteCount | 0 | チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。 The execute count of team balancer. |
|||
| FriendlyFireMultipleRate | 0 | Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。 Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage. |
|||
| FriendlyFireKickCount | 5 | Friendly FireでKickする回数 Kick player by friendly fire kill count. |
|||
| FriendlyFireKickBanCount | 5 | Friendly FireでBanするKick回数 Ban player by friendly fire kick count. |
|||
| bIgnoreScoringJoinedFromEndGame | true | タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない Not to send player's score to the master server joining at the last moment. |
|||
| EndGameIgnoreSec | 10 | 「タイムリミット間近」の時間(秒) The time of “the last moment”. (sec.) |
|||
| ListenModeAdminPassword | AdminPassrowd | ||||
| bUseCheckDigit | true | 不正ログインの防止 Prevent cheat login |
|||
| HighPingKickThreshold | 0 | HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない Auto kick of high ping player. 0 is no kick. |
|||
| MaxNumBots | 64 | Botの最大数(最大64) Max bots num |
|||
| bAllowBotSkillBalancer | true | スコア差によるBotの強さの調整 Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game) |
|||
| ReservedBotNum | 0 | 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数 Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num) |
|||
| RandomRespawnStrength | 1.5 | ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random)) |
|||
| MyGameMapCycleIndex | -1 | DedicatedServerの場合、0に設定すること When dedicated server, set 0. |
|||
| DedicatedServerIP | DedicatedServerの場合、IPを入力する When dedicated server, input server ip. |
||||
| DedicatedServerLocation | 3 | DedicatedServerの場合、Locationを入力する When dedicated server, input server location. The number of DedicatedServerLocation ... 1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF |
|||
| DedicatedServerServerName | Alfur Test Server | DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font> When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font> |
|||
| DedicatedServerJoinPasswd | DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する When dedicated server, input join password (if needed). |
||||
| bDedicatedServerRankServer | true | DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する When dedicated rank server, set true. |
|||
| bDedicatedServerFreePlayerJoin | true | DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する When dedicated free player joinable server, set true. |
|||
| MyGameMapCycles | ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2") ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town") |
マップサイクル Map Cycles GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM" MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon" MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon" |
|||
| ConsoleAutoMessageType | CAM_OnPlayerLogin | チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法 Server auto message. CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示 CAM_Interval : 一定時間間隔で表示 CAM_None : 表示しない |
|||
| ConsoleAutoChatMessageInterval | 180 | 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒) Server auto message interval.(sec.) |
|||
| ;+ConsoleAutoChatMessage | Welcome to this server. This server rule: (No restriction) <font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font> Let's enjoy this game. |
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。 Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”). |
|||
| BannedNIDs | BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい) Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini) |
||||
| [MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] | bLocalPlay | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
||
| bPrivateServer | false | プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない) Private server |
|||
| bRankServer | true | ランクサーバ(経験値が溜まる) Rank server |
|||
| RespawnTime | 5.0 | リスポーンまでの待機時間 Respawn time |
|||
| bHardCore | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bSportsMode | false | (設定する必要なし) (No need to set) |
|||
| bAllowSkill | true | スキルの使用を許可する Allow using skill |
|||
| bAllowMinimap | true | ミニマップの使用を許可する Show minimap |
|||
| bShowKillCam | true | キルカメラを表示する Show kill cam |
|||
| bShowKillCamWeaponSet | true | キルカメラ表示時に、スキルを表示する Show skills when kill cam |
|||
| bAllowGrenade | true | グレネードの使用 Allow grenade |
|||
| bGiveRandomWeapon | false | ランダム武器モード Random weapon mode |
|||
| bAllowItemHold | true | アイテムホールドの使用 Allow item hold |
|||
| bAllowKillStreak | true | キルストリークの使用 Allow kill streak |
|||
| bAllowDeathStreak | true | デスストリークの使用 Allow death streak |
|||
| bAllowEditWeaponSetEditInMatch | true | マッチ中に武器セットの変更を許可するか Allow editing weapon set in match |
|||
| bAllowCallAdmin | false | (現在設定不可) (Now disable to set this item) |
|||
| bAllowQuickMessage | true | クイックメッセージの使用 Allow quick message |
|||
| RestrictChangeTeamCountByPlayer | true | プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する Restrict changing team by player only at once |
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| DisableChangeTeamEndGameSec | 60 | ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒) The time of disable change team from the time limit |
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| IdleKickTime | 300 | 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない Kick idler time.(sec.) |
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| bRandomCharBalancer | true | フリープレイヤーやBotを対象に、使われていないキャラを割り当てる Set character balancer to free player and bots. |
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| [MyGameM.MyGameMPlayerController] | LocalPlayerName | Player | ローカルプレイ時のプレイヤー名(最大16文字) Player name of local play |
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| LocalClanName | ローカルプレイ時のクラン名(最大4文字) Player clan name of local play |
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| [Engine.GameInfo] | MaxPlayers | 18 | 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.) |
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| MaxIdleTime | 0 | (設定する必要なし) (No need to set) |
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| GameDifficulty | 3.0 | Botの強さ(最小1、最大5) Bot strength (min:1, max:5) |
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| [UTGame.UTGame] | RestartWait | 65 | マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒) Count down time from match end until the map transition (sec.) |
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| DefaultUser.ini | |||||
| Section | Item | DefaultValue | Explanation | ||
| [MyGameM.MyGameMGFxHUD] | bHideAllHUD | false | (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用 Hide HUD |
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| [MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] | Cnf_Input_IP | 192.168.0.1 | (設定する必要なし) (No need to set) |
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| Weapon Name List | |||||
| Normal | With Suppressor | ||||
| Sixteen(FA) | Sixteen(FA)_Spr | ||||
| Sixteen | Sixteen_Spr | ||||
| GUR-36C | GUR-36C_Spr | ||||
| AR-47 | AR-47_Spr | ||||
| AR-47(SA) | AR-47(SA)_Spr | ||||
| Berry | Berry_Spr | ||||
| Dark40 | Dark40_Spr | ||||
| GUR-36C(Customed) | GUR-36C(Customed)_Spr | ||||
| WVC10 | WVC10_Spr | ||||
| HK5 | HK5_Spr | ||||
| HK5(Customed) | HK5(Customed)_Spr | ||||
| POISON | POISON_Spr | ||||
| MIZI | MIZI_Spr | ||||
| YEC-9 | YEC-9_Spr | ||||
| Tigunov | Tigunov_Spr | ||||
| Tigunov-2 | Tigunov-2_Spr | ||||
| Arc96 | Arc96_Spr | ||||
| SR-Sixteen | SR-Sixteen_Spr | ||||
| R40V3 | R40V3_Spr | ||||
| FMT | FMT_Spr | ||||
| Re:870 | Re:870_Spr | ||||
| Gehenna | Gehenna_Spr | ||||
| SG0 | SG0_Spr | ||||
| RU23 | RU23_Spr | ||||
| RU23(ExBul) | RU23(ExBul)_Spr | ||||
| NAT2000 | NAT2000_Spr | ||||
| NAT2000(Customed) | NAT2000(Customed)_Spr | ||||
| 44th | 44th_Spr | ||||
| 44th(Customed) | 44th(Customed)_Spr | ||||
| MINIMUM | MINIMUM_Spr | ||||
| W9 | W9_Spr | ||||
| VSP | VSP_Spr | ||||
| B08 | B08_Spr | ||||
| MIST-94 | MIST-94_Spr | ||||
| Revolution | Revolution_Spr | ||||
| Glick | Glick_Spr | ||||