目次

1.0.0
0.9.2
0.9.1


Sheet 1: 1.0.0


Alfur I.V Config List – ver. 1.0.0







Settings for player










DefaultSystemSettings.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[SystemSettings] StaticDecals true 静的Decal(弾痕)の使用
Allow static decals



DynamicDecals true 動的Decal(弾痕)の使用
Allow dynamic decals



UnbatchedDecals true 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用
Allow other decals



DecalCullDistanceScale 1.0 Decal(弾痕)省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling decals



DynamicShadows true 動的ライトの使用
Allow dynamic shadows



LightEnvironmentShadows true 動的ライトが影を落とすかどうか
Whether to allow dynamic light environments to cast shadows



MotionBlur true モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用
Allow motion blur



DepthOfField true DOF(遠距離のぼかし処理)の許可
Allow depth of field (Blur by distance)



AmbientOcclusion true アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用
Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light)



Bloom true ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用
Allow bloom effect



bAllowLightShafts true ライトシャフト(光の筋)効果の使用
Allow light shafts effects



Distortion true ディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow distortion effect



DropParticleDistortion false パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow dropping distortion on particles



LensFlares true レンズフレア効果の使用
Allow rendering of LensFlares



AllowRadialBlur true ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用
Allow radial blur effects to render



bAllowSeparateTranslucency false SeparateTranslucency(透過処理)の使用
Allow SeparateTranslucency effect



bAllowPostprocessMLAA false ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用
Allow anti-aliasing effect on post process



bAllowHighQualityMaterials true 高解像度マテリアルの使用
Allow using high quality material



SkeletalMeshLODBias 0 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0)
LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0)



DetailMode 2 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2)
Current detail mode. (Quality min:0, max:2)



MaxDrawDistanceScale 1 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling objects



MaxAnisotropy 4 テクスチャマッピングの緻密さ最大値
Maximum level of anisotropy used



MaxShadowResolution 1024 影の描画対象とする距離
Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths



MaxWholeSceneDominantShadowResolution 1280 ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離
Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths



ResX 1280 画面のX(横軸)解像度
Screen X resolution



ResY 720 画面のY(縦軸)解像度
Screen Y resolution



ScreenPercentage 100 スクリーンの表示倍率
Percentage of screen main view should take up



ShadowTexelsPerPixel 1.3 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画)
The ratio of subject pixels to shadow texels



bAllowWholeSceneDominantShadows true ドミナントシャドウの使用
Allow using WholeSceneDominantShadows



bUseConservativeShadowBounds false 旧式のシャドウの使用
Allow using ConservativeShadowBounds



bAllowFracturedDamage true フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか
Allow fractured meshes to take damage



FractureCullDistanceScale 1 フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率
Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged



MobileGlobalGammaCorrection false (未使用)
(Not using)



MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride true (未使用)
(Not using)



TEXTUREGROUP_*
各テクスチャグループの詳細設定
Settings of TEXTUREGROUP

MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定
MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定
NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数

MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize.
MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize.
LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize.
MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU.
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle.
NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out.


[SystemSettingsBucket1]
– [SystemSettingsBucket5]


システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。
Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings].














DefaultGame.ini




[MyGame.MyGamePlayerController] Setting_VolMasterInfo 100 (未使用)
(Not in use)


bAllowSkirtSimulation true スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに)
Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false)


[UTGame.UTPlayerController] OnFootDefaultFOV 90 プレイヤーFOV(最小:40、最大:120)
Player's FOV(Min:40, Max:120)














Settings for server










DefaultEngine.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[URL] Port 7777 Port番号
Port number


PeerPort 7778 PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること
PererPort number. Must be set +1 of Port number.








[Engine.Engine] Language INT
JPN
言語
Language

INT:English
JPN:Japanese








DefaultGame.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMInfo] GoalScore 12000 マッチ終了スコア
Match end score


TimeLimit 8 タイムリミット(分)
Time limit (min.)


StartCountDownSec 14 マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒)
Count down time until start match (sec.)


bAllowFreePlayerJoin true フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか
Allow free player (with no serial player) join


+ServerForbiddenWeapon
使用禁止武器(その武器でキルしたらKick)
Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon)


bAllowBot true Botの使用
Use bots


bJoinAsSpectator true 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ)
Join as spectator.(Only listen server)


bTeamBalancerAllowClanNoChange true チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す
Team Balancer : Players who have clans are ignored


bTeamBalancerAllowChangeByScore true チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える)
falseの場合、両チームの人数だけを調整する
Team Balancer : Exchange low K/D rate player.
If false, only balance team player number.


TeamBalancerChangeByScoreRate 2.0 bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率
The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore.


AutoTeamBalancerIntervalMin 0 チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない
The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution.


AutoTeamBalancerMaxExecuteCount 0 チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。
The execute count of team balancer.


FriendlyFireMultipleRate 0 Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。
Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage.


FriendlyFireKickCount 5 Friendly FireでKickする回数
Kick player by friendly fire kill count.


FriendlyFireKickBanCount 5 Friendly FireでBanするKick回数
Ban player by friendly fire kick count.


bIgnoreScoringJoinedFromEndGame true タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない
Not to send player's score to the master server joining at the last moment.


EndGameIgnoreSec 60 「タイムリミット間近」の時間(秒)
The time of “the last moment”. (sec.)


ListenModeAdminPassword
AdminPassrowd

bUseCheckDigit true 不正ログインの防止
Prevent cheat login


HighPingKickThreshold 0 HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない
Auto kick of high ping player. 0 is no kick.


MaxNumBots 64 Botの最大数(最大64)
Max bots num


bAllowBotSkillBalancer true スコア差によるBotの強さの調整
Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game)


ReservedBotNum 0 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数
Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num)


RandomRespawnStrength 0.5 ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン
Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random))


MyGameMapCycleIndex -1 DedicatedServerの場合、0に設定すること
When dedicated server, set 0.


DedicatedServerIP
DedicatedServerの場合、IPを入力する
When dedicated server, input server ip.


DedicatedServerLocation 3 DedicatedServerの場合、Locationを入力する
When dedicated server, input server location.
The number of DedicatedServerLocation ...
1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF


DedicatedServerServerName Alfur Test Server DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font>
When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font>


DedicatedServerJoinPasswd
DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する
When dedicated server, input join password (if needed).


bDedicatedServerRankServer true DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する
When dedicated rank server, set true.


bDedicatedServerFreePlayerJoin true DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する
When dedicated free player joinable server, set true.


MyGameMapCycles ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town")
マップサイクル
Map Cycles

GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM"
MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon"
MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon"


ConsoleAutoMessageType CAM_OnPlayerLogin チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法
Server auto message.

CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示
CAM_Interval : 一定時間間隔で表示
CAM_None : 表示しない

CAM_OnPlayerLogin : Show at player's login
CAM_Interval : Show at regular intervals
CAM_None : Don't show


ConsoleAutoChatMessageInterval 180 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒)
Server auto message interval.(sec.)


;+ConsoleAutoChatMessage Welcome to this server.
This server rule: (No restriction)
<font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font>
Let's enjoy this game.
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。
Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”).


BannedNIDs
BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい)
Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini)




















[MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] bLocalPlay false (設定する必要なし)
(No need to set)


bPrivateServer false プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない)
Private server


bRankServer true ランクサーバ(経験値が溜まる)
Rank server


RespawnTime 3.0 リスポーンまでの待機時間
Respawn time


bHardCore false (設定する必要なし)
(No need to set)


bSportsMode false (設定する必要なし)
(No need to set)


bAllowSkill true スキルの使用を許可する
Allow using skill


bAllowMinimap true ミニマップの使用を許可する
Show minimap


bShowKillCam true キルカメラを表示する
Show kill cam


bShowKillCamWeaponSet true キルカメラ表示時に、スキルを表示する
Show skills when kill cam


bAllowGrenade true グレネードの使用
Allow grenade


bGiveRandomWeapon false ランダム武器モード
Random weapon mode


bAllowItemHold true アイテムホールドの使用
Allow item hold


bAllowKillStreak true キルストリークの使用
Allow kill streak


bAllowDeathStreak true デスストリークの使用
Allow death streak


bAllowEditWeaponSetEditInMatch true マッチ中に武器セットの変更を許可するか
Allow editing weapon set in match


bAllowCallAdmin false (現在設定不可)
(Now disable to set this item)


bAllowQuickMessage true クイックメッセージの使用
Allow quick message


RestrictChangeTeamCountByPlayer true プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する
Restrict changing team by player only at once


DisableChangeTeamEndGameSec 60 ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒)
The time of disable change team from the time limit


IdleKickTime 300 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない
Kick idler time.(sec.)


bRandomCharBalancer true (未使用)
(Not in use)




















[MyGameM.MyGameMPlayerController] LocalPlayerName Player (未使用)
(Not in use)


LocalClanName
(未使用)
(Not in use)




















[Engine.GameInfo] MaxPlayers 18 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される
Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.)


MaxIdleTime 0 (設定する必要なし)
(No need to set)


GameDifficulty 4.0 Botの強さ(最小1、最大5)
Bot strength (min:1, max:5)








[UTGame.UTGame] RestartWait 50 マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒)
Count down time from match end until the map transition (sec.)














DefaultUser.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMGFxHUD] bHideAllHUD false (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用
Hide HUD


[MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] Cnf_Input_IP 192.168.0.1 (未使用)
(Not in use)














Weapon Name List




Normal With Suppressor



Sixteen(FA) Sixteen(FA)_Spr



Sixteen Sixteen_Spr



GUR-36C GUR-36C_Spr



AR-47 AR-47_Spr



AR-47(SA) AR-47(SA)_Spr



Berry Berry_Spr



Dark40 Dark40_Spr



GUR-36C(Customed) GUR-36C(Customed)_Spr



WVC10 WVC10_Spr



HK5 HK5_Spr



HK5(Customed) HK5(Customed)_Spr



POISON POISON_Spr



MIZI MIZI_Spr



YEC-9 YEC-9_Spr



Tigunov Tigunov_Spr



Tigunov-2 Tigunov-2_Spr



Arc96 Arc96_Spr



SR-Sixteen SR-Sixteen_Spr



R40V3 R40V3_Spr



FMT FMT_Spr



Re:870 Re:870_Spr



Gehenna Gehenna_Spr



SG0 SG0_Spr



RU23 RU23_Spr



RU23(ExBul) RU23(ExBul)_Spr



NAT2000 NAT2000_Spr



NAT2000(Customed) NAT2000(Customed)_Spr



44th 44th_Spr



44th(Customed) 44th(Customed)_Spr



MINIMUM MINIMUM_Spr



W9 W9_Spr



VSP VSP_Spr



B08 B08_Spr



MIST-94 MIST-94_Spr



Revolution Revolution_Spr



Glick Glick_Spr



Sheet 2: 0.9.2


Alfur I.V Config List – Beta version(ver. 0.9.2)







Settings for player










DefaultSystemSettings.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[SystemSettings] StaticDecals true 静的Decal(弾痕)の使用
Allow static decals



DynamicDecals true 動的Decal(弾痕)の使用
Allow dynamic decals



UnbatchedDecals true 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用
Allow other decals



DecalCullDistanceScale 1.0 Decal(弾痕)省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling decals



DynamicShadows true 動的ライトの使用
Allow dynamic shadows



LightEnvironmentShadows true 動的ライトが影を落とすかどうか
Whether to allow dynamic light environments to cast shadows



MotionBlur true モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用
Allow motion blur



DepthOfField true DOF(遠距離のぼかし処理)の許可
Allow depth of field (Blur by distance)



AmbientOcclusion true アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用
Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light)



Bloom true ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用
Allow bloom effect



bAllowLightShafts true ライトシャフト(光の筋)効果の使用
Allow light shafts effects



Distortion true ディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow distortion effect



DropParticleDistortion false パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow dropping distortion on particles



LensFlares true レンズフレア効果の使用
Allow rendering of LensFlares



AllowRadialBlur true ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用
Allow radial blur effects to render



bAllowSeparateTranslucency false SeparateTranslucency(透過処理)の使用
Allow SeparateTranslucency effect



bAllowPostprocessMLAA false ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用
Allow anti-aliasing effect on post process



bAllowHighQualityMaterials true 高解像度マテリアルの使用
Allow using high quality material



SkeletalMeshLODBias 0 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0)
LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0)



DetailMode 2 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2)
Current detail mode. (Quality min:0, max:2)



MaxDrawDistanceScale 1 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling objects



MaxAnisotropy 4 テクスチャマッピングの緻密さ最大値
Maximum level of anisotropy used



MaxShadowResolution 1024 影の描画対象とする距離
Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths



MaxWholeSceneDominantShadowResolution 1280 ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離
Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths



ResX 1280 画面のX(横軸)解像度
Screen X resolution



ResY 720 画面のY(縦軸)解像度
Screen Y resolution



ScreenPercentage 100 スクリーンの表示倍率
Percentage of screen main view should take up



ShadowTexelsPerPixel 1.3 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画)
The ratio of subject pixels to shadow texels



bAllowWholeSceneDominantShadows true ドミナントシャドウの使用
Allow using WholeSceneDominantShadows



bUseConservativeShadowBounds false 旧式のシャドウの使用
Allow using ConservativeShadowBounds



bAllowFracturedDamage true フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか
Allow fractured meshes to take damage



FractureCullDistanceScale 1 フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率
Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged



MobileGlobalGammaCorrection false (未使用)
(Not using)



MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride true (未使用)
(Not using)



TEXTUREGROUP_*
各テクスチャグループの詳細設定
Settings of TEXTUREGROUP

MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定
MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定
NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数

MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize.
MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize.
LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize.
MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU.
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle.
NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out.


[SystemSettingsBucket1]
– [SystemSettingsBucket5]


システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。
Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings].














DefaultGame.ini




[MyGame.MyGamePlayerController] Setting_VolMasterInfo 100 (未使用)
(Not in use)


bAllowSkirtSimulation true スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに)
Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false)


[UTGame.UTPlayerController] OnFootDefaultFOV 90 プレイヤーFOV(最小:40、最大:120)
Player's FOV(Min:40, Max:120)














Settings for server










DefaultEngine.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[URL] Port 7777 Port番号
Port number


PeerPort 7778 PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること
PererPort number. Must be set +1 of Port number.








[Engine.Engine] Language INT
JPN
言語
Language

INT:English
JPN:Japanese








DefaultGame.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMInfo] GoalScore 8000 マッチ終了スコア
Match end score


TimeLimit 8 タイムリミット(分)
Time limit (min.)


StartCountDownSec 14 マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒)
Count down time until start match (sec.)


bAllowFreePlayerJoin true フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか
Allow free player (with no serial player) join


+ServerForbiddenWeapon
使用禁止武器(その武器でキルしたらKick)
Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon)


bAllowBot true Botの使用
Use bots


bJoinAsSpectator true 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ)
Join as spectator.(Only listen server)


bTeamBalancerAllowClanNoChange true チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す
Team Balancer : Players who have clans are ignored


bTeamBalancerAllowChangeByScore true チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える)
falseの場合、両チームの人数だけを調整する
Team Balancer : Exchange low K/D rate player.
If false, only balance team player number.


TeamBalancerChangeByScoreRate 2.0 bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率
The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore.


AutoTeamBalancerIntervalMin 0 チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない
The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution.


AutoTeamBalancerMaxExecuteCount 0 チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。
The execute count of team balancer.


FriendlyFireMultipleRate 0 Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。
Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage.


FriendlyFireKickCount 5 Friendly FireでKickする回数
Kick player by friendly fire kill count.


FriendlyFireKickBanCount 5 Friendly FireでBanするKick回数
Ban player by friendly fire kick count.


bIgnoreScoringJoinedFromEndGame true タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない
Not to send player's score to the master server joining at the last moment.


EndGameIgnoreSec 60 「タイムリミット間近」の時間(秒)
The time of “the last moment”. (sec.)


ListenModeAdminPassword
AdminPassrowd

bUseCheckDigit true 不正ログインの防止
Prevent cheat login


HighPingKickThreshold 0 HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない
Auto kick of high ping player. 0 is no kick.


MaxNumBots 64 Botの最大数(最大64)
Max bots num


bAllowBotSkillBalancer true スコア差によるBotの強さの調整
Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game)


ReservedBotNum 0 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数
Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num)


RandomRespawnStrength 0.5 ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン
Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random))


MyGameMapCycleIndex -1 DedicatedServerの場合、0に設定すること
When dedicated server, set 0.


DedicatedServerIP
DedicatedServerの場合、IPを入力する
When dedicated server, input server ip.


DedicatedServerLocation 3 DedicatedServerの場合、Locationを入力する
When dedicated server, input server location.
The number of DedicatedServerLocation ...
1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF


DedicatedServerServerName Alfur Test Server DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font>
When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font>


DedicatedServerJoinPasswd
DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する
When dedicated server, input join password (if needed).


bDedicatedServerRankServer true DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する
When dedicated rank server, set true.


bDedicatedServerFreePlayerJoin true DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する
When dedicated free player joinable server, set true.


MyGameMapCycles ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town")
マップサイクル
Map Cycles

GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM"
MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon"
MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon"


ConsoleAutoMessageType CAM_OnPlayerLogin チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法
Server auto message.

CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示
CAM_Interval : 一定時間間隔で表示
CAM_None : 表示しない

CAM_OnPlayerLogin : Show at player's login
CAM_Interval : Show at regular intervals
CAM_None : Don't show


ConsoleAutoChatMessageInterval 180 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒)
Server auto message interval.(sec.)


;+ConsoleAutoChatMessage Welcome to this server.
This server rule: (No restriction)
<font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font>
Let's enjoy this game.
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。
Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”).


BannedNIDs
BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい)
Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini)




















[MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] bLocalPlay false (設定する必要なし)
(No need to set)


bPrivateServer false プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない)
Private server


bRankServer true ランクサーバ(経験値が溜まる)
Rank server


RespawnTime 5.0 リスポーンまでの待機時間
Respawn time


bHardCore false (設定する必要なし)
(No need to set)


bSportsMode false (設定する必要なし)
(No need to set)


bAllowSkill true スキルの使用を許可する
Allow using skill


bAllowMinimap true ミニマップの使用を許可する
Show minimap


bShowKillCam true キルカメラを表示する
Show kill cam


bShowKillCamWeaponSet true キルカメラ表示時に、スキルを表示する
Show skills when kill cam


bAllowGrenade true グレネードの使用
Allow grenade


bGiveRandomWeapon false ランダム武器モード
Random weapon mode


bAllowItemHold true アイテムホールドの使用
Allow item hold


bAllowKillStreak true キルストリークの使用
Allow kill streak


bAllowDeathStreak true デスストリークの使用
Allow death streak


bAllowEditWeaponSetEditInMatch true マッチ中に武器セットの変更を許可するか
Allow editing weapon set in match


bAllowCallAdmin false (現在設定不可)
(Now disable to set this item)


bAllowQuickMessage true クイックメッセージの使用
Allow quick message


RestrictChangeTeamCountByPlayer true プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する
Restrict changing team by player only at once


DisableChangeTeamEndGameSec 60 ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒)
The time of disable change team from the time limit


IdleKickTime 300 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない
Kick idler time.(sec.)


bRandomCharBalancer true (未使用)
(Not in use)




















[MyGameM.MyGameMPlayerController] LocalPlayerName Player (未使用)
(Not in use)


LocalClanName
(未使用)
(Not in use)




















[Engine.GameInfo] MaxPlayers 18 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される
Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.)


MaxIdleTime 0 (設定する必要なし)
(No need to set)


GameDifficulty 3.0 Botの強さ(最小1、最大5)
Bot strength (min:1, max:5)








[UTGame.UTGame] RestartWait 60 マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒)
Count down time from match end until the map transition (sec.)














DefaultUser.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMGFxHUD] bHideAllHUD false (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用
Hide HUD


[MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] Cnf_Input_IP 192.168.0.1 (未使用)
(Not in use)














Weapon Name List




Normal With Suppressor



Sixteen(FA) Sixteen(FA)_Spr



Sixteen Sixteen_Spr



GUR-36C GUR-36C_Spr



AR-47 AR-47_Spr



AR-47(SA) AR-47(SA)_Spr



Berry Berry_Spr



Dark40 Dark40_Spr



GUR-36C(Customed) GUR-36C(Customed)_Spr



WVC10 WVC10_Spr



HK5 HK5_Spr



HK5(Customed) HK5(Customed)_Spr



POISON POISON_Spr



MIZI MIZI_Spr



YEC-9 YEC-9_Spr



Tigunov Tigunov_Spr



Tigunov-2 Tigunov-2_Spr



Arc96 Arc96_Spr



SR-Sixteen SR-Sixteen_Spr



R40V3 R40V3_Spr



FMT FMT_Spr



Re:870 Re:870_Spr



Gehenna Gehenna_Spr



SG0 SG0_Spr



RU23 RU23_Spr



RU23(ExBul) RU23(ExBul)_Spr



NAT2000 NAT2000_Spr



NAT2000(Customed) NAT2000(Customed)_Spr



44th 44th_Spr



44th(Customed) 44th(Customed)_Spr



MINIMUM MINIMUM_Spr



W9 W9_Spr



VSP VSP_Spr



B08 B08_Spr



MIST-94 MIST-94_Spr



Revolution Revolution_Spr



Glick Glick_Spr



Sheet 3: 0.9.1


Alfur I.V Config List – Beta version(ver. 0.9.0)







Settings for player










DefaultSystemSettings.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[SystemSettings] StaticDecals true 静的Decal(弾痕)の使用
Allow static decals



DynamicDecals true 動的Decal(弾痕)の使用
Allow dynamic decals



UnbatchedDecals true 上記以外の形式のDecal(弾痕)の使用
Allow other decals



DecalCullDistanceScale 1.0 Decal(弾痕)省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling decals



DynamicShadows true 動的ライトの使用
Allow dynamic shadows



LightEnvironmentShadows true 動的ライトが影を落とすかどうか
Whether to allow dynamic light environments to cast shadows



MotionBlur true モーションブラー(動いた時のぼかし処理)の使用
Allow motion blur



DepthOfField true DOF(遠距離のぼかし処理)の許可
Allow depth of field (Blur by distance)



AmbientOcclusion true アンビエントオクルージョン(環境光による影)の使用
Allow ambient occlusion (Shadows by environmental light)



Bloom true ブルーム効果(光が溢れたように見える効果)の使用
Allow bloom effect



bAllowLightShafts true ライトシャフト(光の筋)効果の使用
Allow light shafts effects



Distortion true ディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow distortion effect



DropParticleDistortion false パーティクルによるディストーション(ゆがみ効果)の使用
Allow dropping distortion on particles



LensFlares true レンズフレア効果の使用
Allow rendering of LensFlares



AllowRadialBlur true ラジアルブラー(ぼかし)効果の使用
Allow radial blur effects to render



bAllowSeparateTranslucency false SeparateTranslucency(透過処理)の使用
Allow SeparateTranslucency effect



bAllowPostprocessMLAA false ポストプロセスのアンチエイリアス処理の使用
Allow anti-aliasing effect on post process



bAllowHighQualityMaterials true 高解像度マテリアルの使用
Allow using high quality material



SkeletalMeshLODBias 0 骨格メッシュ(主にキャラクター)のクオリティ(クオリティ最低:3、最高:0)
LOD bias for skeletal meshes(Quality of character meshes) (Quality min:3, max:0)



DetailMode 2 描画の詳細度(クオリティの高さ 最低:0、最高2)
Current detail mode. (Quality min:0, max:2)



MaxDrawDistanceScale 1 遠距離オブジェクトの描画の省略開始距離の倍率
Scale factor for distance culling objects



MaxAnisotropy 4 テクスチャマッピングの緻密さ最大値
Maximum level of anisotropy used



MaxShadowResolution 1024 影の描画対象とする距離
Max square dimensions allowed for rendering shadow subject depths



MaxWholeSceneDominantShadowResolution 1280 ドミナントシャドウの描画対象とする開始距離
Max square dimensions allowed for rendering dominant shadow subject depths



ResX 1280 画面のX(横軸)解像度
Screen X resolution



ResY 720 画面のY(縦軸)解像度
Screen Y resolution



ScreenPercentage 100 スクリーンの表示倍率
Percentage of screen main view should take up



ShadowTexelsPerPixel 1.3 対象ピクセルのシャドウテクセルに対する比(高いほど精密に描画)
The ratio of subject pixels to shadow texels



bAllowWholeSceneDominantShadows true ドミナントシャドウの使用
Allow using WholeSceneDominantShadows



bUseConservativeShadowBounds false 旧式のシャドウの使用
Allow using ConservativeShadowBounds



bAllowFracturedDamage true フラクチャメッシュ(破片)がダメージを受けるかどうか
Allow fractured meshes to take damage



FractureCullDistanceScale 1 フラクチャメッシュ(破片)の描画省略開始距離の倍率
Distance scale for whether a fractured static mesh should actually fracture when damaged



MobileGlobalGammaCorrection false (未使用)
(Not using)



MobileAllowGammaCorrectionWorldOverride true (未使用)
(Not using)



TEXTUREGROUP_*
各テクスチャグループの詳細設定
Settings of TEXTUREGROUP

MinLODSize: レンダリングされる最小のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
MaxLODSize: レンダリングされる最大のテクスチャサイズ。ピクセルで指定。1〜8192の範囲で2の累乗で指定
LODBias: レンダリング前に、テクスチャサイズ数を間引くための、正または負の値。MinLODSizeおよびMaxLODSizeの範囲内で数値を指定
MinMagFilter: テクスチャがGPUによって縮小または拡大された時、テクスチャフィルタータイプを指定する。
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: テクスチャを遠くから、またはグレージング角から眺めた際に、GPUが二つのミップマップをブレンドするべきか否か指定
NumStreamedMips: ストリームインまたはアウトが許可されるテクスチャの数

MinLODSize: Minimum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be less than MaxLODSize.
MaxLODSize: Maximum mip size that will be rendered, specified in pixels, range of 1 to 8192 as power-of-two's, must be greater than MinLODSize.
LODBias: A negative or positive value that determines the number of mip levels to offset prior to uploading for render, clamped within MinLODSize and MaxLODSize.
MinMagFilter: Specifies the texture filter type when textures are minified or magnified by the GPU.
  point: Point, linear: Linear, aniso: Anisotropic
MipFilter: Specifies whether the GPU should blend two mips together when viewing the texture from a distance or at a grazing angle.
NumStreamedMips: The number of mips that are allowed to be streamed in or out.


[SystemSettingsBucket1]
– [SystemSettingsBucket5]


システム設定の基本テンプレート群。1になるほど低スペック対応。この設定を[SystemSettings]にコピー&ペーストすればOK。
Templates of system settings. Lower bucket is for more lower spec PC. To apply settings, copy and paste values to [SystemSettings].














DefaultGame.ini




[MyGame.MyGamePlayerController] Setting_VolMasterInfo 100 (未使用)
(Not in use)


bAllowSkirtSimulation true スカートのシミュレーションを行うか(CPU性能が低い場合はfalseに)
Allow skirt cloth simulation (If low CPU, set false)


[UTGame.UTPlayerController] OnFootDefaultFOV 90 プレイヤーFOV(最小:40、最大:120)
Player's FOV(Min:40, Max:120)














Settings for server










DefaultEngine.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[URL] Port 7777 Port番号
Port number


PeerPort 7778 PeerPort番号。必ずPort番号の+1にすること
PererPort number. Must be set +1 of Port number.








[Engine.Engine] Language INT
JPN
言語
Language

INT:English
JPN:Japanese








DefaultGame.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMInfo] GoalScore 15000 マッチ終了スコア
Match end score


TimeLimit 10 タイムリミット(分)
Time limit (min.)


StartCountDownSec 14 マッチ読込完了から開始までのカウントダウン時間(秒)
Count down time until start match (sec.)


bAllowFreePlayerJoin true フリープレイヤー(シリアルなしのプレイヤー)の参加を許可するか
Allow free player (with no serial player) join


+ServerForbiddenWeapon
使用禁止武器(その武器でキルしたらKick)
Forbidden weapon (Kick when killed with this weapon)


bAllowBot true Botの使用
Use bots


bJoinAsSpectator true 監視者として参加(Listen Serverの場合のみ)
Join as spectator.(Only listen server)


bTeamBalancerAllowClanNoChange true チームバランサー使用時、Clan所属プレイヤーはチームバランサーの対象から外す
Team Balancer : Players who have clans are ignored


bTeamBalancerAllowChangeByScore true チームバランサー使用時、低いK/Dレートプレイヤーを入れ替える(1人ずつ入れ替える)
falseの場合、両チームの人数だけを調整する
Team Balancer : Exchange low K/D rate player.
If false, only balance team player number.


TeamBalancerChangeByScoreRate 2.0 bTeamBalancerAllowChangeByScoreを発動する点差の倍率
The team score rate of executing bTeamBalancerAllowChangeByScore.


AutoTeamBalancerIntervalMin 0 チームバランサーの実行間隔(分) 0の場合は実行しない
The interval of executing team balancer.(min.) 0 is no execution.


AutoTeamBalancerMaxExecuteCount 0 チームバランサーを最高で何度実行するか。タイムリミットとAutoTeamBalancerIntervalMinと合わせて調整。
The execute count of team balancer.


FriendlyFireMultipleRate 0 Friendly Fireダメージの倍率。0の場合はFFなし。0.5の場合は、FFした場合のダメージは半分になる。
Friendly fire damage multiple rate. 0 : no damage. 0.5 : half damage.


FriendlyFireKickCount 5 Friendly FireでKickする回数
Kick player by friendly fire kill count.


FriendlyFireKickBanCount 5 Friendly FireでBanするKick回数
Ban player by friendly fire kick count.


bIgnoreScoringJoinedFromEndGame true タイムリミット間近で参加したプレイヤーの戦績送信をしない
Not to send player's score to the master server joining at the last moment.


EndGameIgnoreSec 10 「タイムリミット間近」の時間(秒)
The time of “the last moment”. (sec.)


ListenModeAdminPassword
AdminPassrowd

bUseCheckDigit true 不正ログインの防止
Prevent cheat login


HighPingKickThreshold 0 HighPingプレイヤーをKickする上限Ping。0の場合はKickしない
Auto kick of high ping player. 0 is no kick.


MaxNumBots 64 Botの最大数(最大64)
Max bots num


bAllowBotSkillBalancer true スコア差によるBotの強さの調整
Allow adjust bots strength by large team score margin.(Prevent one side game)


ReservedBotNum 0 最低限確保するBotの数。MaxPlayersより少ない値にすること。MaxPlayers-ReservedBotNum=参加可能プレイヤー数
Fewest number of bots. Set fewer than MaxPlayers. MaxPlayers-ReservedBotNum=(Joinable player num)


RandomRespawnStrength 1.5 ランダムリスポーンの強さ(Min:0(固定) Max:3(ランダム)) 大きくするほどランダム場所でリスポーン
Random respawing strength (Min:0(fixed area) Max:3(most random))


MyGameMapCycleIndex -1 DedicatedServerの場合、0に設定すること
When dedicated server, set 0.


DedicatedServerIP
DedicatedServerの場合、IPを入力する
When dedicated server, input server ip.


DedicatedServerLocation 3 DedicatedServerの場合、Locationを入力する
When dedicated server, input server location.
The number of DedicatedServerLocation ...
1:Asia,2:CHN,3:JPN,4:KOR,5:SGP,6:TWN,7:Europe,8:DEU,9:ESP,10:FRA,11:GBR,12:ISR,13:ITA,14:NLD,15:RUS,16:SAU,17:SWE,18:North America,19:CAN,20:USA,21:South America,22:ARG,23:BRA,24:MEX,25:Oceania,26:AUS,27:NZL,28:Africa,29:ZAF


DedicatedServerServerName Alfur Test Server DedicatedServerの場合、サーバ名を入力する。 フォント色変更は<font color=”#xxxxxx”></font>
When dedicated server, input server name. Font color change : <font color=”#xxxxxx”></font>


DedicatedServerJoinPasswd
DedicatedServerの場合、(必要であれば)参加パスワードを入力する
When dedicated server, input join password (if needed).


bDedicatedServerRankServer true DedicatedServerで、ランクサーバの場合はtrueを入力する
When dedicated rank server, set true.


bDedicatedServerFreePlayerJoin true DedicatedServerで、フリープレイヤーの参加を許可する場合、trueを入力する
When dedicated free player joinable server, set true.


MyGameMapCycles ;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Canyon",MapName="Canyon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished2",MapName="Vanished2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Vanished",MapName="Vanished")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon2",MapName="Dungeon2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Dungeon",MapName="Dungeon")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Fortress",MapName="Fortress")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin2",MapName="Ruin2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Ruin",MapName="Ruin")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert4",MapName="Desert4")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert3",MapName="Desert3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert2",MapName="Desert2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Desert",MapName="Desert")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town3",MapName="Town3")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town2",MapName="Town2")
;+MyGameMapCycles=(GameMode="TDM",MapFileName="MYM-Town",MapName="Town")
マップサイクル
Map Cycles

GameMode: "TDM","HC TDM","SP TDM","HC SP TDM"
MapFileName:"MYM-Town","MYM-Town2","MYM-Town3","MYM-Desert","MYM-Desert2","MYM-Desert3","MYM-Desert4","MYM-Ruin","MYM-Ruin2","MYM-Fortress","MYM-Dungeon","MYM-Dungeon2","MYM-Vanished","MYM-Vanished2","MYM-Canyon"
MapName:"Town","Town2","Town3","Desert","Desert2","Desert3","Desert4","Ruin","Ruin2","Fortress","Dungeon","Dungeon2","Vanished","Vanished2","Canyon"


ConsoleAutoMessageType CAM_OnPlayerLogin チャットボックスに表示する自動サーバーメッセージ表示方法
Server auto message.

CAM_OnPlayerLogin : プレイヤーログイン時に表示
CAM_Interval : 一定時間間隔で表示
CAM_None : 表示しない


ConsoleAutoChatMessageInterval 180 自動サーバーメッセージ表示で、一定時間間隔に表示する場合の時間間隔(秒)
Server auto message interval.(sec.)


;+ConsoleAutoChatMessage Welcome to this server.
This server rule: (No restriction)
<font color '#FFFF00'>Please be fair play!</font>
Let's enjoy this game.
自動サーバーメッセージ表示で表示するメッセージ。使用する際はコメントを外すこと。
Server auto message strings. When use, delete comment out mark(“;”).


BannedNIDs
BanするプレイヤーID(BanされたIDは、UDKGame.iniのこの項目を参照下さい)
Banned ID. (Banned IDs are in UDKGame.ini)




















[MyGameM.MyGameMGameReplicationInfo] bLocalPlay false (設定する必要なし)
(No need to set)


bPrivateServer false プライベートネットワークでサーバを起動する場合(マスターサーバに戦績などを送信しない)
Private server


bRankServer true ランクサーバ(経験値が溜まる)
Rank server


RespawnTime 5.0 リスポーンまでの待機時間
Respawn time


bHardCore false (設定する必要なし)
(No need to set)


bSportsMode false (設定する必要なし)
(No need to set)


bAllowSkill true スキルの使用を許可する
Allow using skill


bAllowMinimap true ミニマップの使用を許可する
Show minimap


bShowKillCam true キルカメラを表示する
Show kill cam


bShowKillCamWeaponSet true キルカメラ表示時に、スキルを表示する
Show skills when kill cam


bAllowGrenade true グレネードの使用
Allow grenade


bGiveRandomWeapon false ランダム武器モード
Random weapon mode


bAllowItemHold true アイテムホールドの使用
Allow item hold


bAllowKillStreak true キルストリークの使用
Allow kill streak


bAllowDeathStreak true デスストリークの使用
Allow death streak


bAllowEditWeaponSetEditInMatch true マッチ中に武器セットの変更を許可するか
Allow editing weapon set in match


bAllowCallAdmin false (現在設定不可)
(Now disable to set this item)


bAllowQuickMessage true クイックメッセージの使用
Allow quick message


RestrictChangeTeamCountByPlayer true プレイヤーによるチーム移動回数を1回のみに制限する
Restrict changing team by player only at once


DisableChangeTeamEndGameSec 60 ゲーム終了間際でのチーム移動を不許可にする時間(秒)
The time of disable change team from the time limit


IdleKickTime 300 一定時間無操作のプレイヤーをKickする時間(秒) 0の場合はKickしない
Kick idler time.(sec.)


bRandomCharBalancer true フリープレイヤーやBotを対象に、使われていないキャラを割り当てる
Set character balancer to free player and bots.




















[MyGameM.MyGameMPlayerController] LocalPlayerName Player ローカルプレイ時のプレイヤー名(最大16文字)
Player name of local play


LocalClanName
ローカルプレイ時のクラン名(最大4文字)
Player clan name of local play




















[Engine.GameInfo] MaxPlayers 18 最大プレイヤー数。Bot使用時は、常にこの数になるようにBot数が調整される
Max player number. (When use bots, bots number is adjusted until this number.)


MaxIdleTime 0 (設定する必要なし)
(No need to set)


GameDifficulty 3.0 Botの強さ(最小1、最大5)
Bot strength (min:1, max:5)








[UTGame.UTGame] RestartWait 65 マッチ終了から次のマップへ移動するまでの時間(秒)
Count down time from match end until the map transition (sec.)














DefaultUser.ini




Section Item DefaultValue Explanation

[MyGameM.MyGameMGFxHUD] bHideAllHUD false (同一PCのみ)HUDを非表示にする。動画撮影用
Hide HUD


[MyGameM.MyGameMGFxUIHostServer] Cnf_Input_IP 192.168.0.1 (設定する必要なし)
(No need to set)














Weapon Name List




Normal With Suppressor



Sixteen(FA) Sixteen(FA)_Spr



Sixteen Sixteen_Spr



GUR-36C GUR-36C_Spr



AR-47 AR-47_Spr



AR-47(SA) AR-47(SA)_Spr



Berry Berry_Spr



Dark40 Dark40_Spr



GUR-36C(Customed) GUR-36C(Customed)_Spr



WVC10 WVC10_Spr



HK5 HK5_Spr



HK5(Customed) HK5(Customed)_Spr



POISON POISON_Spr



MIZI MIZI_Spr



YEC-9 YEC-9_Spr



Tigunov Tigunov_Spr



Tigunov-2 Tigunov-2_Spr



Arc96 Arc96_Spr



SR-Sixteen SR-Sixteen_Spr



R40V3 R40V3_Spr



FMT FMT_Spr



Re:870 Re:870_Spr



Gehenna Gehenna_Spr



SG0 SG0_Spr



RU23 RU23_Spr



RU23(ExBul) RU23(ExBul)_Spr



NAT2000 NAT2000_Spr



NAT2000(Customed) NAT2000(Customed)_Spr



44th 44th_Spr



44th(Customed) 44th(Customed)_Spr



MINIMUM MINIMUM_Spr



W9 W9_Spr



VSP VSP_Spr



B08 B08_Spr



MIST-94 MIST-94_Spr



Revolution Revolution_Spr



Glick Glick_Spr